måndag 14 oktober 2013

Kuoma och KappAhl

För en gångs skull är vi ute i ganska god tid när det gäller kläd- och skoinköp (nåja, vi har kvar vinteroverall till Theo och täckbyxor till Moa, men ändå...) inför vintern. I vanliga fall brukar vi bli överraskade av kylan och så får vi panik-köpa grejer, vilket egentligen inte är speciellt likt mig. Jag vill ju alltid ha koll på läget och borde ha bättre framförhållning när det kommer till säsongsbetonade kläder, men nej, där går jag bet.

Men nu har vi i alla fall köpt vinterskor till Moa och för första gången köpte vi ett par Kuoma.


Efter att så många gånger ha hört denna sko hyllas, så blir det spännande att se om den lever upp till förväntningarna! (Med tanke på priset hoppas jag verkligen det!!)

Theo har för tillfället Moas gamla höst-/vinterkängor, men vi måste nog köpa nya till honom lite senare. Vinteroverall ska han som sagt också få. Vi har sparat i stort sett alla Moas gamla kläder, men jag har märkt att det inte alltid stämmer med storlekar och årstid, plus att en del väldigt "tjejiga" kläder som hon hade, vill jag helt enkelt inte sätta på Theo. Kalla mig fånig, men så är det. Dessutom - som ett lite försvar till mitt icke-genus-tänk - tycker jag faktiskt att det är jätteroligt att få köpa kläder i en helt annan färgskala nu, jämfört med vad jag gjorde till Moa. (Nu när hon själv får vara med och bestämma vad hon ska ha för kläder, köps ju allt på killavdelningen, men när hon var mindre hade hon mer "tjejiga" kläder).

Jag vill tipsa om höstkläderna som vi har till Theo nu, dem är vi verkligen jättenöjda med! De är från KappAhls Kaxs Proxtec-serie. Med en vattenpelare på 10.000mm och andas-funktion känns de suveräna! Bra köp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar